Saturday 17 October 2015

Jana Gana Mana Harmonica Notations

Jana  Gana  Mana  Adhi  nayaka  Jaya  He
sa re  ga ga   ga ga   ga ga   ga ga ga   re ga  ma

Bharata  Bhagya-Vi dhata
ga ga ga    re re re  ni# re sa

Punjab  Sindhu  Gujara-ta  Maratha
sa pa pa  pa pa     pa pa pa pa pa  ma dh pa

Dravida   Utkala  Banga
ma ma ma  ga ga ga  re ma ga

Vindhya  Himachala  Yamuna  Ganga
ga  ga ga,  ga ga re pa  pa pa ma  ma ma

Uchchhala  JaladthaTa   ranga
ga ga ga     re re re re  ni# re sa

Tava  Subha  Name  Jage
sa re  ga ga    ga ga ga  re ga ma

Tava  Subha  Ashisa  Mage
ga ma  pa pa    pa ma ga  re ma ga

Gahe  Tava   Jaya  Gatha
ga ga   re re  re re  ni# re sa

Jana  Gana  Man-gala  Da-yaka  Jaya   He
sa sa   pa pa   pa   pa pa   pa  pa pa   ma dh  pa

Bharata   Bhagya-Vi  dhata
ma ma ma  ga ga ga      re ma ga

Jaya-He  Jaya-He   Jaya He
ni ni sa  ni dh ni  pa pa dh

Jaya Jaya   Jaya  Jaya He
sa sa  re re  ga ga   re ga ma

14 comments:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  2. Good at last I learned to play this song

    ReplyDelete
  3. Vidhata main ni# nhi aega... Ni sudh hai... Komal nhi hai😉

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haa wo sudh hi hai bas saptak change hua hai isliye # Laga hai

      Delete
  4. This is my first song by harmonica since I have learned thanky

    ReplyDelete
  5. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  6. I tried this song to play in harmonium but I was unable to do it so I got this notation I thank to that particular person who has written it so clearly

    ReplyDelete
  7. ধন্যবাদ

    ReplyDelete
  8. Thank you so much for this easy notation. I am very happy to find this song's notation so easily and in this website I think one can learn harmonium very easily without a teacher

    ReplyDelete